26 september 2010

Ny utmaning - Jul á la Rosa bandet


Vilka granar ni alla vikt den här veckan! Otroligt kul att se att ni hänger på utmaningen.
Ny vecka, ny utmaning.
Veckans Tema: "Jul á la Rosa bandet"
Då jag i år inte orkar dra igång en Rosa bandet insamling så kom jag på detta i stället.
Ni gör ett eller flera ROSA julkort, säljer det dyrt och sms:ar din pengagåva till Cancerfonden!
SMS:a ROSA till 72988 för 50:- skriv t ex ROSA Altheasmix
så blir gåvan synlig och inte anonym!
Jag kommer inte att "kolla" att du skänkt pengar, men jag litar på att alla gör det som deltar i denna tävling.
Karma - what goes around comes around
Kom igen nu! Alla vill väl köpa ett fint handgjort kort som dessutom går till ett gott ändamål!
Jag kommer att välja ut FEM vinnare nästa söndag som i sin blogg inte bara visar kort / korten utan också uppmannar andra i sin tur att hänga på denna utmaning, HELA OKTOBER!
Vinsterna tänker jag klura på under veckan...
Så tänk nu på att göra många rosa kort under HELA OKTOBER
(men minst ett julkort för att delta i veckans tävling)
Tänk på dina medsystrar!

19 kommentarer:

Lena B E sa...

Ååååå vilket jättefint kort!! :)
Kramar från Lena

Lola sa...

En mycket bra idé. Klart man hänger på även nästa vecka.
Har precis gjort klart denna veckas utmaning. Ligger i min blogg.

Outi sa...

Vilken bra utmaning! Roligt att göra, viktigt att engagera sig i. Verkligen meningsfullt.

Kram, Outi

Lene sa...

ett helt underbart kort Mita! Så klart man ska vara med!
Kram Lene

Emma sa...

Oooh, så vackert kort! Denna utmaningen måste man ju försöka klara av, eller hur?!

Men vem blev vinnare då, på granvikningen??? Nyfiken jue!

NHL sa...

Rosa julkort... där fick jag något att bita i :-D

Undrar också över veckans vinnare :-)

Anonym sa...

Ojoj!!! Skulle hjälpa Emma att ordna med hennes blogg!! Så råkade jag kommentera här inne under fel alias!!

Det är alltså jag som kommenterat, och frågat efter vinnare här ovan, och inte Emma!! Sorry!

pojjo sa...

Toppen snyggt kort och jätte bra ide :D
Jag vet inte om du sett att min mail blivit kapad. Suck.
Så snälla maila mig på pojjos@hotmail.se
Kram Johanna

Nina sa...

Superbra idé!!!
Och kortet är kanonfint, och rosa kort är ju kul =)
Kram Nina

Annelie sa...

Vilken bra idé, hoppas jag hinner vara med, har lite mycket den här veckan...
Ditt kort är verkligen jättevackert!
Flyttrea? Jag har inte sån tur så att du kommer närmare mig va? ;)
Kramen

Lisa-olsi sa...

Vilken bra sak att kombinera.
Jag har lagt ut mitt bidrag i min blogg
http://olsi.blogg.se/

och på "min andra sida".
http://marianova.com/users/lisa-olsi/blog/julkort-och-rosa-bandet

Ha det gott!
Lisa

onkis sa...

Mitt rosa kort är nu klart och ligger på min blogg
www.onkis.webblogg.se
Och kortet är t.o.m sålt :)

NHL sa...

Men vem vann granutmaningen?
Mitt rosa kort är snart klart med :-)
Bara en liten limkludd kvar och utläggning på bloggen.

snojbi sa...

Vilken kanonbra utmaning.
Kortet är klart och finns på min blogg.
Jag har även fått det sålt och jag har sms:at och fått rosabandet till mobilen.
Kram

NHL sa...

http://nhlspysselplats.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

Nina sa...

Nu så, bloggen uppdaterad och sms skickat =)
Ha en bra helg!
Kram Nina

Veronica sa...

Jag är med!
http://swahns.blogspot.com/2010/10/julkort-till-forman-for-rosa-bandet.html

bili sa...

Superbra utmaning! Här kommer mitt bidrag.
http://kortfonstret.blogspot.com/2010/10/jul-la-rosa-bandet.html

Lillamyy sa...

Bra utmaning.

Har lagt upp mitt bidrag i bloggen.

http://lillamyy.se/2010/10/02/julkort-v-39/