03 februari 2009

Serendipity

Idag, början på ett nytt kapitel i livet!
Serendipity - ungefär "slumpmässigt komma fram till lösningen
på ett problem", precis så är det för mig.
Smärta och ovisshet i flera månader, otroligt kämpigt då man är egen företagare.
Och så bara av en slump så faller allt på plats.
Idag fått en fast anställning, med timmar att disponera som jag själv vill, nära hemmet
och fast lön, och inte ens sökt jobbet utan blev uppringd! Det var inte igår...
Och sjukgymnasten har fått något-sånär ordning på min kropp, bara att kunna andas och röra sig fritt är en gåva! Och dessutom kall hög luft och sol!
Mmmm... en bra dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vilka vackra kort du gör Mita :) Jag fick ditt kort idag, oj vad glad jag blev! Hoppas det blir bättre och att du får hjälp med ryggen. Jag lägger ut din blogadress på några hemsidor :) Vad stor Zigge har blivit hoppas allt går bra med honom. Stora kramar

Handarbete/Pyssel sa...

Grattis!
Vad kul att det ordnar till sig, både med jobb och kropp!
Får se till att fira nu då!!
Ha det så gott!

Mita sa...

Stor kram Micaela!
Och tack X-blog!

Katarina sa...

Fint kort igen. Jag har nu kommit hem från Scrapkursen. Sara tyckte det var jättekul. Jag ringer i morgon. Jag blir så nyfiken på jobbet du skrev om. God natt.